Re: java i galeon i debian 3.0r1?

mån 2003-05-26 klockan 18.13 skrev Christoffer Sawicki:

> j2sdk => j2re
>
> */ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>

Hej igen!

Det här är en liten envis följetong, men jag får inte rätt på det.

Med apt-get install j2re1.3 eller j2re1.4 händer ingenting, dvs
installationen funkar men java funkar inte i galeon.

Laddar jag hem filen ovan (antingen sdk eller re-varianten) så händer
nånting. Lägger jag in (kopierar) den plugin som ligger i
mozilla-katalogen (/plugin/mozilla) så kraschar galeon när jag kommer
till en java-sida. Lägger jag in netscape4-pluginnen istället så händer
inget alls.

Jag har kört det där scriptet från /etc/alternatives/ också, men det
hände inget annat.

Något förslag om vad jag gör härnäst? Känns som om jag missat nåt
elementärt, men jag ser inte vad. Funkar detta för alla andra? Vad ska
jag kolla?

Magnus