Re: java i galeon i debian 3.0r1?

Magnus Larsson wrote:

Hej igen!

Nu har jag prövat det här också. Fast jag kom på att det väl inte är
3.0r1 jag har längre, utan har uppgraderat till unstable (sid?). Jag har
provat att installera j2re1.3 och j2re1.4 från Blackdown, men får det
inte att funka. Eftersom jag hade manuellt lagt in javas egna paket så
har jag tagit bort dom först, och sett till så att det bara finns en
enda java-plugin-fil i /usr/lib/mozilla/plugins (i taget). Missar jag
nåt?
Det enda som har hänt (och det är väldigt störigt) är att typsnittet i
Evolution plötsligt blev FULT och svårläsligt (har Helvetica 10p). Kan
det ha nåt med detta att göra eller är det nåt annat? Verkar bara vara
gtk1-program, men inte övriga gnome som påverkas av detta....

Vore tacksam för tips om båda dessa problem.

Magnus

Hej!
Som jag sa i föregående tråd så behöver du antagligen en version av javan som är kompilerad med gcc3.
Här har du en sådan:
http://www.mirror.ac.uk/sites/ftp.blackdown.org/java-linux/JDK-1.4.1/i386/01/j2sdk-1.4.1-01-linux-i586-gcc3.2.bin

Vad det gäller fonterna så kan jag endast rekomendera att du använder msttcorefonts (apt-cache show msttcorefonts).

//Tobbe