Re: java i galeon i debian 3.0r1?

On Saturday 24 May 2003 14:14, Magnus Larsson wrote:
> laddat hem j2rexxxx.bin och j2sdkxxx.bin från www.sum.com, kört och
> packat upp i var sin katalog;
> kopierat alla de sex olika javaplugin-oij.so som då finns i
> /plugin/i386/nsxxx och kopierat till /usr/lib/mozilla/plugins dvs en i
> taget och provat galeon och mozilla;
> kollat så java är på i Preferences i Mozilla.

Först och främst, det räcker med j2re. Suns egna Java-distribution har alltid
krånglat lite för mig. Därför rekommenderar jag dig att köra Blackdowns (som
bygger på Suns) som dessutom finns paketerad för Debian.

1. Släng bort allt du redan har gjort.
2. Lägg till följande rad i /etc/apt/sources.list:
deb ftp://ftp.funet.fi/pub/Linux/java/jdk/blackdown.org/debian/ woody main
non-free
3. Sen kan du: apt-get update; apt-get install j2re1.3
4. Typ klart.

Lycka till.

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>