Re: web-kamera

Thomas wrote:

Hejsan

Jag har en logitech kamera (usb) som jag skulle vilja kunna använda med
min bärbara travelmate 520iT (sid), men vad jag fundera är vad som behövs
för att kunna få igång kameran och för att andra människor skall kunna se
sändningen (även dom som kör det där andra operativsystemet).

Tackar

Thomas

Hej!
Du kan alltid använda mms som server (ffmpeg), min granne satt och pillade med det för ett tag sen,
dock lyckades han inte få in ljudet i den streamen.
Om du inte lyckats få igång kameran öht. så är nog denna länken av intresse:
http://www.smcc.demon.nl/webcam/
Du får gärna höra av dig och berätta hur kvaliteten blev osv. funderar nämligen på att köpa en själv.
//Tobbe