Optimiera uppstarten utav X

Hej

Just nu sitter jag och kör woody med X 4.2 och kde 3.1.2 och där är en sak som
gör mig lite förbryllad. Första gången jag startar X och kde tar det mycket
längre tid än efterföljande uppstarter. Det jag gör är att skriva "startx"
vid prompten och det tar 45 sekunder första gången, men bara 20 sekunder
andra gången. Någon som har en förklaring till var dessa 25 extra sekunder
vid förta uppstarten tarvägen? Något som går att åtgärda? (till det bättre
alltså :)

Med vänliga hälsningar
	Martin