Re: Banalt accentproblem

Accentproblemet är visst märkligare än så. Tydligen är det bara i
KDE-anpassade program dessa småtecken försvinner. I AbiWord fungerar det
nämligen alldeles utmärkt att skriva. I KWord funkar däremot ingenting, trots
att jag ställt om "XkbModel" till "pc105" i /etc/X11/XF86Config-4.

Tyvärr funkar det inte med kombinationen nedan heller.

> Beror lite på.  Jag har "nodeadkeys" i xkb, och jag skriver
> [multi_key] [¨] [e] (en i taget, håll inte ner tangenterna) för att få
> ë, t.ex.  multi_key är för mig den högra win-tangenten--kolla med xev
> om du inte hittar den.

De program tecknen inte funkar i är licq, KWord, KWrite, KMail mfl. Betyder
detta att det är en bugg i KDE-miljön nånstans eller är det nån som har ett
alternativt lösningsförslag?

mvh
/Love