From: Filip Wessman <fille@fukt.bth.se>
To: Matz Johansson <matz.johansson@home.se>
Date: Tue, 20 May 2003 12:01:43 +0200 (CEST)
Subject: Re: logga in som root

Undvik grafikläge som root. Enklaste sättet att komma åt ett skal är alt +
ctrl + Fx, eller logga in som dig själv och starta upp terminalfönster och
sua vid behov. Grafik är det buggigaste som finns och det finns inga
spärrar för att hindra root att göra vad som helst inklusive köra sönder
hela datorn med buggiga program om så vore. Dessutom finns det textverktyg
för nästan allt du någonsin behöver kunna göra som root.