Re: Hjälp!

> Jag försöker installera IMP/HORDE i Woody. Men det går
> inte så bra. Direkt efter installationen så testar
> jag surfa till minserver.com/horde/imp/ och då vill
> klienten spara ned php-filen som en fil lokalt. Efter
> att ha letat info så hittade jag något om att man skulle
> sabotera
> AddType application/x-httpd-php3  .php3

Ja, det dar har inget med IMP/HORDE att gora specifikt.
Du maste tala om for apache att den ska kora PHP
nar den oppnar PHP-filer.

Om du kor PHP4 ska denna rad finnas i httpd.conf:

AddType application/x-httpd-php   .php

Om du kor PHP3 ska denna rad finnas:

AddType application/x-httpd-php3   .php

Detta ska vara i httpd.conf eftersom det inte
ar en MIME-typ utan en exekvering av en modul, php-modulen
for att vara mer exakt. MIME-typer ar nat helt annat.

/Peter