Re: nätverksinstallation med Telia adsl

> 	till problemet: hur hanterar man inloggningen för telia
> 	under installationen?
Du tar till den webbläsare som finns tillgänlig under installationen och
surfar in på rätt sida. http://login1.telia.com/ har lite konstig
vidarebefodring och sånt så oftast behöver man surfa till exakt rätt sida
från början. Jag minns inte adressen helt säkert, men det är
http://login1.telia.com/sd/init eller http://login1.telia.com/sd/login vill
jag minnas.

> 	i den aktuella burken sitter det 2 nätverkskort ett
> 	intel 10/100 UTP och ett Micronetworks pci pro (10/100)
> 	och det verkar vara lite problem laddningen av modulerna
> 	till dom.
Laddningen av modulerna kan jag inte kommentera utan mer information. Ett
problem som jag har med mitt Telia ADSL är att jag är tvungen att använda
DCHP-klienten dhcpcd då det är den enda som fungerar för mig. Tyvärr finns
den inte i Woody vilket du måste tänka på om du får problem.

Försök att installera så kan vi ta problemen i takt med att de kommer. Lycka
till.

*/ Christoffer Sawicki