nätverksinstallation med Telia adsl

	Hej!

	söker lite installationshjälp. jag och en kollega
	arbetar på en träfflokal för psykiskt funktionshindrade
	och har bestämt oss för att försöka få igång en datorpark
	med lite gamla datorer. vi är linuxentusiaster och har
	sattsat på debian.

	till problemet: hur hanterar man inloggningen för telia
	under installationen?

	i den aktuella burken sitter det 2 nätverkskort ett
	intel 10/100 UTP och ett Micronetworks pci pro (10/100)
	och det verkar vara lite problem laddningen av modulerna
	till dom.

	jag är inte så ung längre och tänker lite långsamt. det
	är möjligt att jag missar ngt uppenbart.

	Jonas