Re: problem med xscreensaver (dependency?)

On Tue, 29 Apr 2003 [17:52],
    Torbjörn Svensson (tobbe.svensson@soderhamn-net.com) wrote:

> Hej!
> Gjorde nyss en apt-get dist-upgrade på min Debian Sid. Allting flyter
> fint ända tills den kommer till xscreensaver packetet, då får jag
> följande fel:
>
> burk:~# apt-get dist-upgrade
> Reading Package Lists... Done
> Building Dependency Tree... Done
> Calculating Upgrade... Done
> 2 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0  not upgraded.
> 2 packages not fully installed or removed.
> Need to get 0B/3997kB of archives. After unpacking 217kB will be used.
> Do you want to continue? [Y/n]
> [...]

Ett fungerande paket löser nog situationen. Men har du inget sådant är
det inte mycket mer du kan göra än att editera /var/lib/dpkg/status

Och ändra "Status" på ditt baket från "install ok installed" till "purge
ok not-installed"

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX