Re: Wireless pc-card kort - felmeddelanden

On Tue, 29 Apr 2003, Thomas Nyman wrote:

> Hej
>
> Finns det något snille som närmare kan förklara vad nedan angivna
> felmeddelanden betyder och vad som sannolikt behöver göras för att åtgärda
> problemet??
>
> Tacksam för alla svar.
>
> -----------------
> kernel: eth1: Tx error, status 1 (FID=01F1)
> kernel: eth1: Tx error, status 1 (FID=017C)
> kernel: eth1: Tx error, status 1 (FID=0551)
> kernel: eth1: Tx error, status 1 (FID=049B)
> kernel: eth1: Tx Error -110 writing packet header to BAP

Jag har egentligen ingen aning men reagerade på att jag svagt kände ingen
"BAP"-raden ovan. I mitt fall berodde det på ngn bugg i kernelmodulen som
agerade drivrutin för mitt DLink DWL 650(+?)-pccard när jag förde över
stora filer snabbt. Men när jag bara sshade och annat bandbreddssnålt så
fungerade allt utan felmeddelanden. Jag försökte hitta patch till
problemet men råkade sabba alltihopa istället. Du kanske har mer tur än
jag ifall våra problem på någotsomhelst sätt råkade vara relaterade ;).

--
Regards,

Tommy - http://www.geocities.com/todu5811/autosignature?889
RFC2440 fingerprint: 6E74 A86B 4EF3 934E 939D  58C7 7ABD EC6A 85A0 2F13