Re: Problem med mail

On Mon, 28 Apr 2003 [13:54],
    Jonas Jacobsson (jonas@cytech.nu) wrote:

> Ah! Det verkade göra susen! Eftersom man på DNS-tjänsten
> som jag använder inte kan ha två A records[1] som jag hade förut
> så testade jag nu som du tipsade om:
>
> moria.cytech.nu.        1755    IN      CNAME   cytech.nu.
> cytech.nu.              1786    IN      A       217.208.244.107
>
> ...och det verkar funka nu! (Ta i trä.) Det krvädes alltså ett
> A record för cytech.nu.
>
> Tack alla som svarat för alla utmärkta tips och ert engagemang!

Med tanke på att cytech.nu DNS-mässigt var moria.cytech.nu så är det
inte så konstigt att mailservrarna ändrar ditt hostname?

Skulle jag gjort en nslookup förut på cytech.nu skulle den ge =
moria.cytech.nu, som i sin tur skulle retunera ett IP.

Man ska alltid vara lite varsam när man leker med CNAME:s, speciellt när
det gäller MX eller DNS.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX