Re: Problem med mail

Joakim Andersson <ja@morrdusk.net> writes:

> cytech.nu.              1674    IN      CNAME   moria.cytech.nu.
> moria.cytech.nu.        1674    IN      A       217.208.244.107

Sådan en opsætning har jeg haft lidt problemer med og den kan vidst
ikke helt anbefales. Mit problem er dog ikke relateret til dit. Jeg
havde en DNS-opsætning der hed:

peter.makholm.net      3600     IN      CNAME   xyzzy.adsl.dk
xyzzy.adsl.dk          3600     IN      A       212.242.xxx.yyy

Og da jeg så ville sætet peter.makholm.net op som virtuelt mail-domæne
fik jeg det problem at MTA'er ude i verdenen omskrev
foobar@peter.makholm.net til foobaer@xyzzy.adsl.dk i SMTP-evenlopen.

Hvis jeg var dig ville jeg nok indsætte en MX-record:

cytech.nu        1674  IN  MX  10 moria.cytech.nu

Sammen med de records du har i øjeblikket.

Men som sagt, det har næppe betydning for dit aktuelle problem.

--
 Peter Makholm     |                                              What if:
 peter@makholm.net |     IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying