Re: "Släppa" ncurses-app

Om jag har uppfattat din fråga rätt så skulle du kunna lösa det genom att köra programmet i screen[1]. När du loggar ut från din dator behöver du bara "detacha" (svengelska deluxe) din screen och när du åter igen ansluter kan du öppna din screen-session och få upp ditt program.

Om det är som så att du vill få upp programmet omedelbart när du loggar in så skulle ett kommando som "screen -r" i din .bashrc/.bash_profile göra susen. Sätter du sedan "autodetach on" i din ~/.screenrc så behöver du inte ens detacha din screen när du loggar ut utan bara döda ssh-sessionen.

Hoppas att det var så du menade.

1. http://www.gnu.org/software/screen/screen.html

--
:: Markus Olsson
:: IT-Ansvarig Arvikafestivalen, Galaxen