Re: GeForce 4 under Debian

At 23.54 +0200 03-04-10, Love Hansson wrote:
 > Det finns några vägar att gå:

 1. Installera kernel-headers för den kärna du kör och debianpaketen för
 nvidia. Gör sedan som det står här: [2]

 2. Bygg en egen kärna, och kompilera sedan nvidia-modulerna till denna.
 Utmärkt tillfälle att bekanta sig med make-kpkg (paket: kernel-package)

Jag gjorde exakt vad du föreslog i (1) ovan. Men när jag, efter att ha
installerat alltihop, kör modprobe, hittar den fortfarande inte den NVdriver
som åsyftas på nVidia-tutorialen (konstig böjning) du gav mig. Den finns inte
i systemet öht.

Inte heller funkar modprobe nvidia eller nåt liknande. Nån aning om vad som
kan ha gått snett?

mvh
/Love Hansson

Om du inte kört "depmod -a" så är det troligen det som är problemet.
(depmod skapar modulernas beroendefil så systemet vet vad som finns)

mvh
Örjan