lilo 40 40 40 40

Jag skulle sätta på lampan här i badrummet bredvid och ett poff var allt jag fick. Lampan gick och så även säkringen. eftersom det är samma säkring för badrummet som för kontoret/lekstugan så dog både min och min flickväns dator.

Efter proppbyte så ville flickvännens dator inte starta ordentligt. LILO stannar på L och ger "40 40 40 40 ...".
Jag vet inte om detta beror på att apt just installerat lilo 22.5 eller om partionsstabellerna skadats.
Genom att boota från en rescuedisk (vilket fungerade utmärkt) rensade jag MBR och körde in lilo igen, dock utan resultat. Att köra lilo -P ignore fungerade inte heller. Vad -P fix gör vet jag inte riktigt, men det verkar otäckt.

lilo.conf ser ut så här:

lba32
boot=/dev/hda
root=/dev/hda3
install=menu
map=/boot/map
delay=20
prompt
timeout=150
vga=normal
initrd=/initrd.img
default=LinuxOLD
image=/vmlinuz
        label=Linux
        read-only
image=/vmlinuz.old
        label=LinuxOLD
        read-only
        optional
other=/dev/hda1
  label="Windows98"

Vad mer kan vara fel?

--

  mattias östergren  | /"\
   compsci student   | \ /  ASCII Ribbon Campaign