imapd och p800

Hej.

Är det någon på listan som fått detta att fungera?

Jag har helt gett upp att få telefonen att koppla upp sig mot imap
genom SSL eftersom det alltid slutade med att den gnällde nått om
IPv6, tydligen är det det som applikationen menar med 'Secure
connection', och inte SSL som jag utgick ifrån. Om någon har någon ide
om detta, var vänlig berätta det för mig.

Nåväl, jag beslöt att strunta i secure passwords för ett tag (tills
jag utvärderat om jag ens vill läsa mina mail från telefonen) och
försökte få igång imap över okrypterad förbindelse.

Applikationen i p800:an frågar alltid efter 'INBOX', det finns inget
sätt att få den att fråga efter någonting annat. Nåväl, detta är ju
inga problem, en symlänk från $HOME/INBOX till $HOME/mail/inbox är ju
lätt fixat. Givetvis fungerar detta inte alls, telefonen vägrar att
ladda några mail...

Efter en bits debuggning kom jag fram till att libc-client inte
uppför sig på ett sätt som känns normalt:

cyclops:fredde:~>ls -la INBOX
lrwxrwxrwx    1 fredde   fredde         10 Apr  5 00:11 INBOX ->
mail/inbox

cyclops:fredde:~>telnet localhost imap2
* OK [CAPABILITY IMAP4REV1 X-NETSCAPE LOGIN-REFERRALS STARTTLS
AUTH=LOGIN] cyclops IMAP4rev1 2003.337 at Sat, 5 Apr 2003 00:38:40
+0200 (CEST)
1 login fredde <mypass>
1 OK [CAPABILITY IMAP4REV1 X-NETSCAPE IDLE NAMESPACE MAILBOX-REFERRALS
BINARY SCAN SORT THREAD=REFERENCES THREAD=ORDEREDSUBJECT MULTIAPPEND]
User fredde authenticated
2 select INBOX
* 0 EXISTS
* 0 RECENT
* OK [UIDVALIDITY 1049496027] UID validity status
* OK [UIDNEXT 1] Predicted next UID
* FLAGS (\Answered \Flagged \Deleted \Draft \Seen)
* OK [PERMANENTFLAGS ()] Permanent flags
2 OK [READ-WRITE] SELECT completed
3 select /home/fredde/mail/inbox
* 89 EXISTS
* 0 RECENT
* OK [UIDVALIDITY 1049494384] UID validity status
* OK [UIDNEXT 90] Predicted next UID
* FLAGS (\Answered \Flagged \Deleted \Draft \Seen)
* OK [PERMANENTFLAGS (\* \Answered \Flagged \Deleted \Draft \Seen)]
Permanent flags
* OK [UNSEEN 36] first unseen message in /home/fredde/mail/inbox
3 OK [READ-WRITE] SELECT completed

< Notera här hur att symlänkens mailbox är tom, medan om jag går
direkt på min inbox så fungerar det >

4 select Never_gonna_fucking_work
4 NO SELECT failed: Can't open mailbox Never_gonna_fucking_work: no
such mailbox

< Med andra ord, den hittar INBOX symlänken, den kan bara inte läsa
den >

5 select ./INBOX
* 89 EXISTS
[...snippage...]
5 OK [READ-WRITE] SELECT completed

< Japp, den lyckas läsa min mailbox om jag ger den en path >

Så, min fråga till listan är, har någon erfarenhet av imap, och kan ge
mig ett par pointers till vad problemet kan vara?

Tacksam för hjälp,
//H