Re: filsplittningsprogram

On Tue, Apr 01, 2003 at 07:14:22PM +0200, Karl Hasselstrom wrote:

> split delar upp en fil på X bytes i k delar på X/k byte styck, på ett
> sådant sätt att alla k delarna behövs för att återskapa
> ursprungsfilen. Det ger ingen redundans, och hindrar inte en fiende
> som fått tag på några få delar att delvis återskapa ursprungsfilen.

parchive och ras är två debianpaket som gör saker åt rätt håll. De är
dock inte inriktade på att dölja innehållet. Du kan få ett hanterbart
resultat med gpg, split och ras i kombination, tror jag, men det finns
säkert mer integrerade varianter.

--
PGP fingerprint = 9242 DC15 2502 FEAB E15F  84C6 D538 EC09 5380 5746