Re: Mozilla och java

Hej,

Jag har tittat i arkivet och sett att ni diskuterat detta tidigare, men jag har dock inte hittat en lösning. Jag tycker det är kul att besöka www.tv4.se/spel och spela hjärter där. Jag kör debian unstable, och har mozilla 1.3-4, och har själv laddat ner och packat upp blackdowns java runtime enviroment 1.4 som är kompilerad med rätt gcc. Jag har också lagt till /usr/local/j2re1.4.1/bin i pathen (både /etc/profiles och gdmconfig). Trots detta så när jag försöker logga på och spela hjärter (eller använda andra avancerade java-siter) så får jag svaret att ?jag? inte kan ansluta till servern?

Är det ngn som kan se vad jag glömt alternativt har ett bättre sätt att få till det hela?

// Stefan Qvickström

Jag ar inte hundra, men verkar som om du inte har lankat java-pluginsen
till mozilla plugins-mappen..
fast jag har inte fatt mitt att funka korrekt, sen kan det vara sa oxa
att det finrns 2 olika versioner av java, en som sun har, o en som
microsoft tagit fram.. de skiljer sig (har jag hort) hyfsat mycket..
iomed att microsoft laggt in de saker de vill ha i runtime-environmentet
o son implementerat sina egna losningar..
sa kanske servern kor med det.. men det vet jag inte om, har inget jag kan stodja det dar med.. >_<
har sjalv inga probs iaf att installera javaprogram, vilket jag ar
tacksam att jag inte har.. o i mozilla sa star det att det ska vara enablat, vilket far mig ganska tveksam (o troende att java for microsoft o sun ar helt skillda saker) nar jag kommer till en sida med java, o inte kan kora det fortfarande..

mvh
Harald Meyer..

http://www.linuxmail.org/
Now with e-mail forwarding for only US$5.95/yr