RE: Re: Nyinstallation

>T.ex. kan man trunkera en fil från BÖRJAN av filen, vilket inget annat
>filsystem jag känner till klarar av. Detta är extremt bra om man ska
göra >videoapplikationer, kanske en PVR?

DU har ju även stöd för ACL och snapshots och annat i XFS. Men ärligt
talat är ju inte Linuxversionen någon fullständig implementation av XFS.

Jag valde XFS för att jag hade dåliga erfarenheter av ReiserFS, samt att
ext3 inte var stabilt på min burk när jag gjorde massiva filoperationer
(raderade en halv miljon 4kB filer och dylikt ledde ofelbart till en
kernel panic i ext3)

Nu är iofs den problematiken fixad, men XFS funkar så bra att jag inte
vill byta.

Kör dock ext3 på mina maildir-volymer, eftersom 64kB allokering skulle
vara ganska katastrofalt där.