Re: Frejmbuffertstöd för GeForce 4 Ti4600?

> Om vesafb inte fungerar är det fel i BIOS på ditt grafikkort.

Tror du? Jag tyckte det verkade som ett fel i vesafb, snarare. Den sade
"vesafb: abort, cannot ioremap video memory 0x8000000 @ 0xd0000000" vid
uppstarten. Jag har inte uppdaterat BIOS på kortet.

> Ifall din rivafb är för gammal så kan du kompilera om den efter att
> ha lagt till PCI-IDt för ditt kort, funkade för mig med nForce.

Hmm, hur gör jag det? lspci -n ger fyra siffror (Class 0300: 10de:0250
(rev a3)), men listan i drivers/video/rivafb/fbdev.c verkar ha fler
fält? Och rivafb verkar ytterst dåligt dokumenterad, dessutom :-/

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/

  I do not read or respond to mail with HTML attachments.