Frejmbuffertstöd för GeForce 4 Ti4600?

Hej!

Är det någon som vet hur man får igång frejmbuffertstöd¹ för ett
GeForce 4 Ti4600-kort? Jag har precis bytt dator, och i den gamla
fungerade vesafb (i en 2.2-kärna) alldeles utmärkt med mitt gamla
GeForce 2MX, men varken vesafb eller rivafb (i 2.4.20) fungerar med
mitt nya kort. Är det någon som vet hur man gör för att få igång det?
Jag vill köra frejmbufferten i 800×600 för att få 100×40 text (80×25 är
för lite text, 132×44 är för liten text...)

X fungerar alldeles utmärkt med nVidias Linuxdrivrutiner, men jag vill
ha ett vettigt konsolläge också...

Tack på förhand,
--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/

  I do not read or respond to mail with HTML attachments.

¹I brist på ett *vettigt* svenskt ord...