Mutt problem - bristen på insikt

Hej

Har funderat på att börja använda mutt men fårstår mig inte riktigt på hur programmet fungerer. Mitt läge är följande.

Jag har en mailserver med imap åtkomst. Dessutom har jag andra imap och pop konton ute i världen. Jag vill via min laptop kunna komma åt mina imap konton var dom nu befinner sig. Dessutom vill jag kunna läsa eposten "offline" skriva ett svar och skicka svaret när jag kopplar upp mig - dvs kunna köra synkronisering av imap-konton (går utmärklt med mulberry). Jag vill gäna göra dette med en text baserad klient. Pine går bra, men dock inte offline biten.

När det gäller mutt så kan vad jag förstår mutt inte "sända" epost, dvs den talar inte smtp. Alltså måste jag ha något program som gör detta på laptopen (t.ex fetchmail kanske).

Vad jag undrar är följande. Kan mutt koppla upp sig mot en imap server, ladda ner eposten och synkronisera denna? eller är detta utanför mutts kapacitet.

Om mutt nu inte kan detta finns det något text baserat(konsol)epostprogram för linux (debian) som kan detta?

Tackar på förhand.

Thomas