Verifiering av paket misslyckas vid installation.

Hej Debianvänner!

Jag försöker installera Woody från en CD gjord av
debian-30r1-i386-binary-1_NONUS.iso. Installationen av bassystemet verkade gå
bra, men efter omstarten, när jag hade valt paket att installera, gick något
fel. Somliga paket verkade installeras korrekt, eftersom de visade
meddelanden som jag fick svara "OK" på. Sedan kom det upp en lista på ett
tjugotal paket som hade misslyckats, och jag erbjöds att köra Tasksel och
Dselect igen - och där sitter jag fast. Jag avslutade
installationsprogrammet, startade om och körde Dselect manuellt, och fick
precis samma problem. Om jag väljer bort paketen som misslyckas så fylls
listan bara på med andra misslyckade paket.

Ovanför listan över misslyckade paket kan jag se felmeddelandet "Verification
on package si-och-så.deb failed!". Jag tror att samma sak händer med alla
paketen, men texten rasar förbi för fort för att jag ska hinna se.

Jag har kollat att CDn är felfri. Skivan är identisk med avbildsfilen,
MD5-summan av avbilden är korrekt och Philip Hands signatur på filen med
MD5-summor är korrekt.

Vad kan jag ha missat?

Björn Persson