Re: Debian och DVD

Am Freitag, 14. März 2003 01:30 schrieb Björn Johansson:
> Hej!
>
> Jag sitter med Debian3.0 just nu, men har problem med att
> få igång DVD filmer. Jag har testat Xine och VideoLAN och
> problemet är det att jag måste ange en .vob fil för att
> få igång något och då blir det krypterat.
>
> Om jag istället försöker köra igång det så som det är tänkt
> då klagar Xine på att det saknas en plugin(vilket jag inte
> har hittat i Debian) och VideoLAN klagar på sökvägen.
>
> Är det någon här som lyckats få igång DVD filmer under
> Debian och som kan ge mig ett tips om hur jag ska gå vidare?

Hejsan!
Svarar från andrar med Ogle, mPlayer och marillat.free.fr är rätt!
Båda har knåppen "Open Disc".
Xine fungera också, man måste klicka på "NAV" för att öppna DVD:n.
Du behöver också libdvdcss för att dechiffrera CSS-Koden,
Du måste också har rätt införande i /etc/fstab, vilken är:
/dev/dvd        /mnt/dvd        auto    defaults,user,noauto         0    0
<type> = auto är viktig, DVD:n måste theoretisk har rätt för att skriva på
DVD:n. (det _kan_ natürletvist inte!)
Du behöver _inte_ öppna .vob fil!!!

Hälsa
--