Re: postfix-tls (SASL) för att ta imot utgående mail utifrån.

On Tue, 2003-02-25 at 01:20, Lars Hallberg wrote:
> Hej, jag kör en mailserver med postfix som hanterar några maildomäner
> via virtual alias.
>
> Nu kan en del användare inte sända mail från sin virtuella epostadress
> pga av att deras ISP har kass konfigurering av sin SMTP server (evil, evil).
>
> Kan man med postfix-tls ta imot aktoriserade mail via SMTP och SASL för
> utgående leverans (som om de kom från det lokala nätet). Kan andra
> mailservers fortfarande sända ingående mail till servern utan att logga in
> ?

Ja, det går bra. Detta går att konfigurera i postfix.

> Finns det någon som kör postfix-tls och SASL här?

Ja.

> Frågan är mest om det är rätt väg att lösa problemet. Att få det att
> funka är nästa steg.

Ta en titt på den här sidan
http://people.brad-x.com/~diamondc/postfix-tls-smtpauth.html
Den funkade utmärkt för mig när jag satte upp postfix-tls.
Det enda som inte nämndes som jag var tvungen att fixa var att ändra
rättigheterna på /etc/sasldb till samma som för
/var/spool/postfix/etc/sasldb

/petter