Rootjails

Tjo,
har planerat att sätta upp apache och mysql samt ett par andra tillhörande
paket i ett rootjail..
jag har bara för att testa satt upp det hela med debootstrap enligt
nghttp://people.debian.org/~walters/chroot.html
men det skapar lite mer än jag vill ha.. tex allt i /dev/
jag vill fortfarande sätta upp rootjailet på så sätt att jag ska kunna
peta över disken som det ligger på till en annan burk och med inte
alltförmycket konfiguration kunna köra tjänsterna på den burken..
skulle dessutom inte vara fel att köra en konsol i fängelset :)

det finns några alternativ och undrar om ngn testat dessa tre eller
ytterligare någon variant..
1. debootstrap
2. makejail
3. jailtool