Re: CD-brännare - Vi måste göra någotåt det här!

Fredrik Persson wrote:

> Aha. Tja, mina tankar kretsar mest kring hemanvändare.
>
> För att svara på frågan; jag kör inga produktionsburkar alls. (Varför ska man
> prompt ha SCSI-brännare i produktionsburkar?)

<mindre allvarlig>
För att scsi är bättre!  Prova tex att bränna en cd under linux, mycket
lättare med en scsibrännare ;-)
</mindre allvarlig>

Scsi brukar anses ha högre kvallitet än ide, något som är tilltalande i
en driftsituation.  (Observera att jag skrev "brukar anses", jag delar
inte helt den uppfattningen.)

> Nä, kanske inte. Men tror vi på att IDE-brännarna är i klar majoritet?

Japp!

> (ledsen att jag upprepar mig) att det vore en bra idé att låta debians
> installationsprogram känna av att det sitter en CD-brännare i datorn (IDE)
> och konfigurera systemet så att denna går att använda direkt?

Jag tycker det borde ges möjlighet att välja (med presenterade för och
nackdelar), kan till och med sträcka mig så långt att default är "för
bränning" (dvs laddning av ide-scsi, symlänkande, osv).

// Emil