Re: CD-brännare - Vi måste göranågot åt det här!

Fredrik skrev:

>Och d~rmed... h~ller du med om att CD-br~nnare borde detekteras
automatiskt
>och att t.ex. xcdroast ska kunna br~nna skivor direkt efter
installation?

Jag hade problem n~r jag ville anv~nda ide-scsi och en modul
f~r raid-kortet.
Eftersom jag ~nd~ inte hade n~gra bra raid-diskar och min burk
inte ville boota fr~n raid-disken s~ var valet ganska l~tt.

Det vore niftigt om debconf kunde fr~ga om man ville aktivera
scsi-emulering f~r cd-br~nnaren.
Om scsi-emulering fortfarande kan leda till problem s~ vore det
ju vansinne att alltid aktivera det, men det vore nog l~mpligt
att ha det med som ett val iaf.
Naturligtvis med en bra och informerande hj~lptext f~r att inte
f~rdumma anv~ndarna.

Sent by ePrompter, the premier email notification software.
Free download at http://www.ePrompter.com.