Re: Re: CD-brännare - Vi måste göra något åt det här!

On Tue, 18 Feb 2003, Fredrik Persson wrote:

> Ja, och den howton är en del av problemet. Den är nämligen
> urgammal. Här är den:
>
> http://www.tldp.org/HOWTO/CD-Writing-HOWTO.html
>
> I korthet så kompilerar man en kärna med SCSI-stöd, och under block
> devices finns sedan en ide-scsi-modul som fejkar att din
> IDE-brännare är en scsi-brännare. Det här måste man göra eftersom
> alla userspaceprogram utgår från att brännare alltid är
> SCSI. (Vilket kanske var sant någon gång för länge sedan men inte nu
> längre.)
>
> Sen är det det här förbannade småpillet; man måste se till att ladda
> [...]

Det är bara att sätta igång!

Visa HOWTO:n var skåpet ska stå och skriv en ny... Om du inte orkar
skicka patchar direkt in i Debian-projektet kanske du kan fila lite
buggar. Eller det kanske redan finns några inrapporterade i ämnet?

Vilka paket är egentligen berörda?

--
patrik_wallstrom->foodfight->pawal@blipp.com->+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/