Re: CD-brännare - Vi måste göra något åt det här!

On Tue, 18 Feb 2003, Fredrik Persson wrote:

> Mors!
>
> Är det någon mer än jag som tycker att det är pinsamt att det är så
> svårt att få igång en CD-brännare under Linux?
>
> Jag menar självklart en IDE-brännare. (Hur många IDE-brännare går
> det på varje SCSI-brännare i de svenska hemmen tror ni?)
>
> Alltså, för att få igång en IDE-brännare måste jag kompilera en ny
> kärna, med allt vad det innebär och med den tid det tar, plus att
> jag måste ta reda på hur jag laddar godtyckliga moduler vid
> uppstart.
>
> CD-brännare (IDE) är *commodity* nu för tiden, och
> [...]

Jag håller med (så var det sagt).

Jag får en IDE-brännare nu i veckan, och ska dessutom hjälpa en kamrat
att få igång sin IDE-brännare. Finns det åtminstone en HOWTO som går
att peka på någonstans?

--
patrik_wallstrom->foodfight->pawal@blipp.com->+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/