Re: Re: Stora problem med Promise Ultra 100 TX2 (PDC20268)

> Jag hade just det här problemet för ett tag sedan.  Löste det genom
> att bränna en bootbar CD från en startdiskett på en annan dator.  Det
> fungerade utmärkt, så om den har CD så kan jag rekommendera det
> tillvägagångssättet.

Tack, men den har ingen CD heller... hehe. Tyvärr. Däremot har den (tidvis) sju hårddiskar. I ett gammalt Mini-AT-case. Det blir ganska varm och skönt därinne.

> Det finns också ISO-avbildningar av FreeDOS att ladda ner.  Om du inte
> behöver mer DOS-kompabilitet än vad FreeDOS har kan du använda det.

Jag ska undersöka FreeDOS. Jag har provat det tidigare, men inte i det här syftet.

Tack för tipset.

/Fredrik Persson