Re: [OT] Söderhamn (was Re: RAR igen)

Marcus Rejås wrote:

On Sat, Feb 01, 2003 at 11:04:07PM +0100, Fredrik Persson wrote:
PS soderhamn-net? Var i Söderhamn kan man få ett sådant -net och vad
kostar det? Du kan ju svara off-list... är ni många Debianer i
Söderhamn?

Söderhamn har ett stadsnät som man kan ansluta sig till via
kabeltv-nätet. Åtminstone var det så förr. Söderhamn var faktiskt ganska
tidiga med detta. Vet inte hur det är nu.

Angående debianer i Söderhamn så är jag det inte. Men född och uppvuxen
i Söderhamn är jag. Skulle det finnas en grupp Debianer i Söderhamn så
skulle jag vilja veta det även om jag inte längre bor i Söderhamn.

 /Marcus

hej, du har så rätt så. söderhamns stadsnät är gammalt osv.
nån större grupp med debianer kan du nog inte hitta här.. vad jag vet så är det endast 3 pers som kör debian inkl. mig då. för övrigt är det nog ungefär samma som när du var ansluten Marcus, om du nu var det dvs. de har fortfarande kvar brandväggen, men dock är det bytt till dhcp samt "riktiga" ips. naten till felia är borta, och sen diverse små pill är gjort. det har gått rykten om att d ska släppa fwn nu i vår. och det kan man ju inte mer än jubla över ;-)

//Azoff - Söderhamnare