Re: inte en debian fråga ....

On Fri, Jan 31, 2003 at 11:18:53AM +0100, John Wall wrote:
> Hej hoppas ni inte blir allt för sura nu på min fråga ...

Hmm, okej då eftersom frågan intresserar mig. Kommer inte att bli en
lång tråd hoppas jag ...

> Jag vet att det finns ett projekt som gör motattacker mot crackaren.
> Applikationen kolla firewall loggarna (även snort om jag inte minns
> fel), får den napp i loggen så kollar den upp crackarens burk sen
> försöker den göra en "strikeback" på crackaren.
>
> Detta heter något som jag bara inte kan minnas, jag fattar heller inte
> varför jag inte spara siten. Blir sur på mig själv ....

Kan det vara detta du tänker på?

http://www.hammerofgod.com/strikeback.txt

> Är det någon som har hört talas om detta?.

Jodå visst har jag det. Det är inte en ny idé. Personligen tycker jag
dessutom att det är en dålig idé.

  /Marcus

--
Marcus Rejås              cellular: +46 70 266 7985
Rejås Datakonsult         e-mail:   marcus@rejas.se