Re: Hur sätter jag upp en brandvägg?

fredagen den 24 januari 2003 10.44 skrev RoHa:
> Jag tänkte damma av en gammal dator (pentium 75) och sätta upp dem som
> brandvägg. Vilket OS är bästa?? Det finns ju ett antal brandväggs
> specialliserade linux distributioner.

Jag gjorde just det under helgen med en pentium klass 100. Naturligtvis kör
jag debian på den. Det gör det så mycket lättare att underhålla den, än att
ha två olika linux varianter. Går någonting fel, kan jag lätt lägga tillbaka
den datorns funktion på min vanliga debian-dator.  Jag kan också använda
konfigurations och övervakningsprogram från debian.
Konfiguration, förresten, jag kan accessa den datorns disk via nfs, vilket gör
den lika lätt att underhålla som min vanliga debian-maskin. Krånglar det till
sig kan jag kopiera konfigurationer mellan datorerna.

Karolina