Re: problem med icke öppen port

torsdagen den 30 januari 2003 12.34 skrev Karolina Lindqvist:
> Jag har lagt upp en separat ftp-server och brandväggs-maskin, men har fått
> ett oväntat problem.
> När jag ska sätta upp rsync, så vägrar bara datorn att svara.

Typiskt att jag lyckades hitta lösningen själv, just när jag sänt iväg brevet.

Förutom att rsyncd verkar vara väldigt buggigt och hellre ger "segmentation
fault" än att ge felmeddelanden, så hade jag inte en rad för rsync i
/etc/inetd.conf av någon outgrundlig anledning. Jag hade förväntat mig att
installationen av rsync skulle lägga in en sådan rad, men det verkar vara en
av typ "dold kunskap" som man måste ha för att kunna köra debian.

Karolina