GTK2/Gnome2-apps med andra fönsterhanterare

Hur ändrar jag teckensnittsstorleken hos GTK2/Gnome2-applikationer (i huvudsak dc_gui och gnomeui) på "rätt" sätt?

Använder jag gnome-control-center2 för att göra det måste jag köra det en gång efter varje omstart av X. Dessutom så messar det med min bakgrund, så att jag måste starta om(rekonfigurera) blackbox så att temabakgrunden återställs.

Finns det ingen .gtkrc2?

--

  mattias östergren  | /"\
   compsci student   | \ /  ASCII Ribbon Campaign