From: Fredrik Persson [mailto:frepe@bredband.net]
Sent: den 29 januari 2003 10:47
To: debian-user-swedish@lists.debian.org
Subject: RAR igen

Jag försöker packa upp en DVD-isofil (större än den magiska 2GB-gränsen)
på en Debian testing-burk. Disken jag ska lägga den stora filen på är en
FAT32-disk, monterad som VFAT. Hur jag än gör, vilket rar-program jag än
använder, så stoppar det på 2GB-gränsen.

Jag har till och med försökt med WinRAR under WINE. Jag har kört WinRAR
på de här filerna under Windows, och det har funkat bra.

Har VFAT en 2GB-gräns? Går det att montera FAT32-diskar så att det går
att lägga in filer större än 2GB på dem?

Tacksam för hjälp.

/Fredrik