Re: På tal om minnen

On Tue, Jan 28, 2003 at 05:06:12PM +0100, Rikard Jensen wrote:
> Hej,
>
> jag har till slut fått Debian med KDE att snurra fint på min HP 9000/712
> 60MHz och undrar om ni har en uppfattning om hur mycket RAM jag behöver för
> att den skall sluta swappa?
>
> Idag har jag 32Mb, och vill inte lägga en massa pengar på att uppgradera
> till 128Mb (som är max) om det inte gör någon större skillnad...

Hmm. Du kan ju kolla hur stor del av swap-minnet som anvands, tex med xosview. Det
borde ge en indikation. Annars skulle jag varmt rekommendera en mindre
resursslukande fonsterhanterare. Tex blackbox,
fluxbox,icewm,fvwm2... listan kan gors lang. Sjalv bytte jag fran KDE
till fluxbox for ett par manader sedan och jag angrar det inte.

alex

--

Alex Polite
http://plusseven.com/gpg