Re: Knoppix?

On Tuesday, 28. January 2003 17:07, Rikard Jensen wrote:
> är det någon som har testat Knoppix på PC - och har några erfarenheter att
> dela med sig?

Ja. Det ser ut som att jag blir den första med negativa erfarenheter:
Den upptäckte inte grafikkortet (ATI Mobility Radeon 7500) på min
bärbara dator. Fast den trodde att den hade hittat det, och gick inte
vidare att testa med exempelvis vesa. Som en följd var hela det
grafiska gränssnittet oanvändbart, och därmed mer eller mindre Knoppix
självt. (Det kanske är möjligt att ange drivrutiner själv, men jag
har egentligen inte någon anledning att köra något annat än riktiga
Debian på den här datorn.)

På de flesta datorer fungerar det emellertid bra, och jag har alltid
en Knoppix-CD med mig när jag går någonstans: kanske stöter man på
någon dator som saknar Debian, vem vet? :-)

MVH Christian von Schultz