Re: Knoppix?

 Rikard Jensen wrote on Jan 28, 2003 at 05:07:05 PM:
> Hej igen,
>
> är det någon som har testat Knoppix på PC - och har några erfarenheter att
> dela med sig?
>
> Hälsningar Rikard

Har alltid en skiva med mig nu för tiden när jag är ute och jobbar,
använder den i princip dagligen. Kanske kunde anmärka lite på att
en del av programvaran verkar vara inkluderad lite i demosyfte
mer än för att göra nytta, typ astronomiprogram etc, men å andra
sidan så finns det knappast något specifikt jag saknar på skivan :)

Hårdvarustödet är riktigt bra, brukar boota den på blandade skrotburkar
istället för att öppna och titta när det ska inventeras hårdvara..

Sen att det är debian i botten gör det ju till ett givet val :D

Bara att ta hem och testa på en gång!

:DH

--
 .- David Hardne <dh@cybe.net>