Re: Knoppix?

> är det någon som har testat Knoppix på PC - och har några erfarenheter att
> dela med sig?

Japp!

Knoppix är dunder!

Det bara funkar, liksom. Du kan visa vem som helst en fullt fungerande Linuxdesktop på ett par minuter, på hans egen dator! Jag har inte testat modem eller ADSL, men vanligt nätverkskort rasslar igång så fint så, och vips var man ute på nätet.

Dessutom är det en mycket bra CD att ha med om man behöver rädda ett system som inte bootar. Jag skickade en till min 15-årige kusin nyss, som aldrig använt Linux tidigare. Han lyckades använda Knoppix till att plocka ut alla viktiga filer från en krashad laptop (WinXP bootade inte) där laptopen tvärvägrade att boota från allt, utom just Knoppix-CDn.

Knoppix är asbra! :)

/Fredrik