Re: Knoppix?

On Tue, 28 Jan 2003, Rikard Jensen wrote:

> är det någon som har testat Knoppix på PC - och har några erfarenheter att
> dela med sig?

Inte mer än att det funkar. Har stoppad det i några slumpvisa datorer
och ofta har det fungerat bra. Mest imponerad blev jag när den hittade
både ljudkort och musplatta på föräldrarnas bärbara (dell). Fick
inte igång winmodemet dock, men så försökte jag inte så hårt heller.

Knoppix monterar ju filsystemen read only (går att ändra) och bootar
upp i ett kde med alla klockor och visslor som finns så det imponerar
på de flesta, datorvana såväl som ovana.

Det går visst att installera på hårddisken men det har jag inte provat.
Då rekommenderar jag nog hellre att installera debian ordentligt från
grunden.

Det är på det hela perfekt för att dema linux, och att det är
debian-baserat gör ju inte ont.

Betyg: Rekommenderas, 4 av 5 tuxar.

Fredrik Jonson