Re: EXTREMT offtopic..phu :-/

hej ingen, vad ska den användas till då som du inte kan kör på linux ?
//Tobbe

Niclas Söderlund wrote:

Hittils har jag inte skrivit nåt alls om vad den används till :-)

mvh Niclas

At 21:33 2003-01-23, you wrote:

Hej, kan nog mer lr mindre svara för alla här. tror inte att det är nån som håller på med linux och lägger en win som fw ;-) skulle tippa sanarare på att d felsta (inkl. mig själv) använder iptables till det. mitt råd till dig, lägg linux på fwn :) gärna även debian, då den är smidig att configurera. om du vill ha en ren router så kan ja tex rekomendera BBIagent (www.bbiagent.net).
hoppas du lyder klocka råd o skippar windows på en server ;-)

//Tobbe

Niclas Söderlund wrote:

Snälla flamedöda inte mig, men jag har en av fyra burkar hemma med annat OS är Debian. En XP-burk.

Nåväl, hittills har jag använt Kerio (f.d Tiny som nu utvecklar en egen, och sämre) Personal firewall.

Den har spårat ut helt och hållet, senaste officiella releasen 2.1.4 var i april förra året och senaste 3.0 beta 5 fungerade i två dagar.. Nu har de precis sagt att de skiter i 3.0 releasen och börjar direkt med 3.5 vilket kommer betyda minst 5 månader till innan något ens börjar bli stabila alpha och förhoppningsvis beta realeases.

Frågan är nu - nån som använder (viktigt) en fri/gratis personlig mjukvarubrandvägg idag under XP/win32 plattformen och kan meddela vilken det isåfall är?

Egenskaperna jag älskade hos Tiny/Kerio var dess SLIMHET, dess FRÅGANDE och att den var högst konfigurerbar utan det förhatade ZoneAlarm-sättet som är stora röda knappar och krångliga vägar till något som bör bara vara en lista med rena regler.

Hoppas på hjälp,

Niclas

|_|_|_|_| Niclas Söderlund
|_|_|_|_| All work and no play makes Jack a dull boy