SV: fdisk krashar vid boot

> Jeg synes å huske at de fleste hardiskkrasj skjer innen ett
> år etter at de
> blir kjøpt...

Ja det kan nog stämma det.

> ...nei. Dersom serveren *krasjer* er det to muligheter:
>
> (1) En feil i Linux som blir utløst av e2fsck - dere skulle
> kanskje prøve med
> siste versjon (av Linux) om dere ikke allerede har gjort det.
> (2) Alle mulige slags maskinvarefeil.

Vi löste det genom att sätta disken i en ny burk (en helt annan modell,
Intel istället för AMD) och då fungerade allting klockrent!
Det verkar som om det var moderkortet som fått nått fel.
Måste bara säga att det är fan otroligt att det bara fungerar att flytta
över disken till en helt ny burk och man behöver inte göra någonting...
helt otroligt!

Tack, spar dessa tills nästa gång.

MVH
Elias Norström