Re: ssh-problem under uppgradering sarge-->sid

On Mon, 20 Jan 2003, Jenny Nordgren wrote:

> Håller på med en dist-upgrade från sarge till sid, och efter att ha löst
> lite dependance-problem på egen hand har upgraden nu stannat av med
> följande felmeddelande:
>
> xxxx:/home/xxxx# apt-get --fixbroken install
> bad addr or host: :: (Address family for hostname not supported)
> dpkg: error processing ssh (--configure):

Vild gissning: Kan det ha något med ipv6 i /etc/hosts att göra?
Kanske fel syntax eller så. Prova att kommentera bort alla rader
som har med ipv6 att göra, dvs de som innehåller kolontecken i
/etc/hosts.

Sedan ser jag att jag har en bortkommenterad rad i /etc/ssh/sshd_config
som heter '#ListenAddress ::' Kanske ska du kommentera bort den i din
sshd_config också? Jag tror den har med ipv6 att göra den med.

För det låter som om sshd klagar på att du inte har laddat modulerna
för ipv6 i kärnan och att sshd därmed inte kan lyssna på nån
ipv6-adress.

--
Fredrik Jonson