Ifconfig i pathen (Was: Timeout vid installationsprogrammets DHCP-konfigurering)

On Sat, 18 Jan 2003, Robert Björn wrote:

> Vad gäller ifconfig så lovar jag att den inte fanns i sökvägen. Vad det
> beror på har jag ingen aning om, men jag kanske gjorde någon miss under
> installationen.

Det kan bero på att du först loggat in som en vanlig användare och sedan
kört "su" för att få rootbehörighet. Om man kör "su" så behåller man
pathen från det konto man körde "su" ifrån. Om du vill ha root's path så
kan du köra "su -".

--
Regards,

Tommy - http://www.geocities.com/todu5811/autosignature?530