Re: Timeout vid installationsprogrammets DHCP-konfigurering

On Thu, 2003-01-16 at 23:36, Robert Björn wrote:
> Beslutade mig nyligen för att prova på Debian. Tyvärr kom jag i
> installationsprogrammet inte längre än till konfigureringen av
> nätverkskortet (RTL 8139). Kortet verkar detekteras men systemet lyckas inte
> plocka en DHCP-adress från min internetleverantör (Telia ADSL) och jag får i
> stället en timeout efter en stund. Jag har provat två gånger. Min första
> teori var att Telia:s DHCP-server strulade men jag har inte haft detta
> problem med andra Linux-distributioner eller operativsystem, så därför är
> jag tveksam till om det verklighen förhåller sig så, snarare än är någon
> [...]

Hej, jag har haft exakt samma problem. Problemet ligger i att
standard-DHCP-klienten i Debian (dhcp-client) oftast inte fungerar mot
Telia (eller tvärtom). Samma sak gäller för pump. Lösningen ligger i att
använda dhcpcd, som dock tyvärr inte finns i Woody.

Lycka till!

*/ Qerub