Re: 80 80 80 80 80 80 ... after new install reboot with SCSI

> Problemet "LI" är, vad jag minns, relaterat till att du kör just SCSI. Mitt tips är att du går in i bios-setup (adaptec har ctrl-a när datorn bootar) och kollar så att allt ser rätt ut. Ledsen att jag inte kan vara mer specifik, men min gut-feeling är att LILO har problem med din SCSI-disk, och det är inte LILO det är fel på utan disken eller kontrollern.

Sist jag fick detta felmeddelande så berodde det på att boot-partitionen låg för långt in på hårddisken (över den 1024:e cylindern eller nåt liknande). Den något omständiga lösningen på problemet var att skapa en boot-partition i början på hårddisken. Dock så _borde_ detta vara fixat i debians lilo vid det här laget... Det var dock bara 1.5 år sedan jag hade det här problemet.

Daniel
http://sumpan.com